რეზონანსი: სასწორების სიზუსტის თვალსაზრისით, კონტროლი არ არსებობს და დაზარალებულს თავისი უფლებების დაცვა არ შეუძლია

access_time2017-09-13 18:40:35

აბსოლუტურად ყველა სავაჭრო ობიექტსა და სუპერმარკეტში მომხმარებელს წონაში ატყუებენ. თვითნებურად დაკალიბრებული ელექტროსასწორები 1 კგ-ში, საშუალოდ, 50-100 გრამს იპარავს. როგორც გაზეთი რეზონანსი წერს, აგრარული ბაზრების შემთხვევაში, ეს მაჩვენებელი 200 გრამსაც აღწევს. როგორც არასამთავრობო ორგანიზაცია ეტიკის კვლევამ აჩვენა, წონაში ნაკლებია დაფასოებული და ეტიკეტირებული პროდუქტი - უკლებლივ ყველა, რომელიც კომპანიის ან ინდივიდუალურად მეწარმის მიერ არის შეფუთული, იმპორტული პროდუქტის შემთხვევაში კი წონა ყოველთვის არის ზუსტი.

ამირან შენგელიას ინფორმაციით წონის პრობლემა განსაკუთრებით ეხება მარცვლეულს, შაქარს, ხილ-ბოსტნეულს, რომელზეც ყველაზე დიდი მოთხოვნაა.

სასწორების სიზუსტის თვალსაზრისით, კონტროლი არ არსებობს და დაზარალებულს თავისი უფლებების დაცვა არ შეუძლია. კანონმდებლობა ასეთ უმნიშვნელო დარღვევებზე არ ვრცელდება და მხოლოდ 'დიდი დანაკარგის ფაქტებზე რეაგირებს. არადა, მომხმარებელი სწორედ რომ ცოტ-ცოტა ოდენობით იძენს სასურველ პროდუქტს. შესაბამისად, გამყიდველს კლიენტის მოტყუების მეტი შესაძლებლობა ექმნება.

მაგალითად, ერთ-ერთ სუპერმარკეტს აღმოვაჩინეთ დაფასოებული შაქარი, რომელსაც შეფუთვაში აწერია: 1 კგ პროდუქტის წონა პლუს მინუს 5 გრამი. ავწონეთ და 56 გრამით ნაკლები იყო. თქვენ წარმოიდგინეთ, ადგილზე დაფასოებული თითქმის ყველა პროდუქტი, ქარხნულიც კი, წონაში ნაკლებია, ხოლო უცხოური, მათ შორის თურქულიც, ძალიან ზუსტია.


როცა მაღაზიის გამყიდველს ვეკითხებით, რატომ არის წონა ნაკლები, მპასუხობს, რომ პროდუქტები შრება. როგორ ფიქრობთ, უცხოური დაფასოებული პროდუქტი რატომ არ შრება? წესით, დაფასოებული მარცვლეული არ უნდა გამოშრეს. დანამდვილებით შემიძლია თქმა, რომ 1 კგ პროდუქტში 50-100 გრამის ფარგლებში იტყუებიან, მაგრამ ბაზრებში შეიძლება 200 გრამით მოგატყუონ.

ჩვენ ვსაუბრობთ სუპერმარკეტებზე, თორემ ბაზარში რაც ხდება, ეს არანაირ ჩარჩოებში არ ჯდება. არ არსებობს უწყება, რომელიც სასწორს შეამოწმებს და დამრღვევს დასჯის. ძალიან გვინდა, რომ დავიცვათ მომხმარებელი, რომელსაც აქვს უფლება, მიიღოს ზუსტად იმ რაოდენობის პროდუქტი, რა თანხასაც ის იხდის, - განმარტავს შენგელია და დასძენს, რომ მყიდველს აქვს ზარალის ანაზღაურების უფლება და შეუძლია, გამყიდველს დანაკლისი პროდუქციის შევსება მოსთხოვოს, მაგრამ ამ უფლებას არავინ იყენებს.

გამოდის, რომ 1 თვის განმავლობაში თუკი 1 ოჯახი, საშუალოდ, 80-100 კგ სხვადასხვა სახის პროდუქტს ყიდულობს, მინიმუმ 10 კილოგრამს ატყუებენ.

მყიდველს ყველაზე მეტად ფქვილის, მარცვლეულისა და ბურღულეულის ყივდისას ატყუებენ. ყოველთვის იმაზე ვწუწუნებთ, რომ შემოსავალი არ გვყოფნის, მაგრამ ადამიანს რა შემოსავალი აქვს, იმასაც ვერ ხარჯავს სწორად, ესაა პრობლემა, რამდენიმე ობიექტი შევამოწმეთ და დარღვევები აბსოლუტურად ყველგან აღმოვაჩინეთ. აგრარულ ბაზრებში, ძირითადად, ხელის სასწორს იყენებენ, სადაც ცდომილება დიდია და გადახდილი თანხა შეძენილი საქონლის წონას არ შეესაბამება.

წონის გაკონტროლების შემთხვევაში, მომხმარებელს აქვს უფლება, გამყიდველს დანაკარგის ანაზღაურება მოსთხოვოს. როდესაც მომ ხმარებელს წონის გადამოწმების შესაძლებლობა არ აქვს, განიცდის ეკონომიკურ ზარალს და ამით მისი უფლებები ირღვევა, - განმარტავს ამირან შენგელია.

მისი თქმით, ორგანიზაციის წარმომადგენლები ელექტრონული სასწორების სისწორესთან დაკავშირებით კვლევას ამ ეტაპზეც აგრძელებენ. ჯერჯერობით რამდენიმე სუპერმარკეტი და ბაზარი შემოწმდა, რამდენიმე დღეში კი ჰიპერმარკეტებს შეამოწმებენ.

წონაში მოტყუების ფაქტი განსაკუთრებით მას შემდეგ გახშირდა, რაც ელექტროსასწორის დაკალიბრების მოთხოვნა არასავალდებულო გახდა. მყიდველი მაღაზიის მეპატრონის სინდისზეა მინდობილი, რითაც ბევრი სარგებლობს და მომხმარებელს ატყუებს.

ცალკე პრობლემაა, რომ ვერავის მივმართავთ საჩივრით. მნიშვნელოვანი ზარალი თუ არ მიადგა, მცირე დანაკარგზე კანონმდებლობა არ რეაგირებს, - განუცხადა ბიზნეს-რეზონანსს შენგელიამ.

საინტერესოა, წონის პრობლემა რამდენად არის მომხმარებლებისთვის შესამჩნევი ან ახდენენ თუ არა ისინი შეძენილი პროდუქტის გადამოწმებას? ამ კითხვით `ბიზნეს-რეზონანსმა რამდენიმე მომხმარებელს მიმართა, როგორც აღმოჩნდა, პრობლემის შესახებ ყველამ იცის, მაგრამ არც ერთ შემთხვევაში არავის არ უჩივლია.

მქონია რამდენიმე შემთხვევა, რომ წონის გაკონტროლების შემდეგ პროდუქტი დამიბრუნებია. ცხადია, ეს ბაზარში მოხდა. სუპერმარკეტს ყიდვისას ამ პრობლემაზე იშვიათად ვფიქრობ, მაგრამ წარმოდგენაც არ მქონდა, რომ შეიძლება დაფასოებული სურსათის ყიდვისას მომატყუონ.
არასდროს მიმიმართავს ვინმესთვის ჩივილით, ბაზრებში ისეთი ქაოსია, ვის რა უნდა მოკითხო?! მაღაზიებში კი მსგავსი ხარვეზი არ შემინიშნავს, მაგრამ შევეცდები, უფრო ფრთხილი გავხდე, - ამბობს ვერიკო სალაყაია, ახალგაზრდა პედაგოგი.

ამასწინათ 3 კგ მაყვალი ვიყიდე და 0,5 კგ-ში მოვტყუვდი. ასეთი რამ ხშირად ხდება. წიწიბურას ყიდვისას მცირე ცდომილების შემთხვევა მქონდა სუპერმარკეტშიც. სხვაობა თვალითაც იყო შესამჩნევი, ამიტომ ვუთხარი კიდეც და დანაკარგი შეავსეს. მაღაზიებთან დაკავშირებით სხვა შემთხვევა არ მახსენდება.

კონტროლი ნამდვილად გასაძლიერებელია, განსაკუთრებით - ბაზრებში, სადაც საკუთარი სასწორით უნდა ვიაროთ. ამას ერთხანს ვაკეთებდი კიდეც, მაგრამ მოვაჭრეებმა პროდუქტი არ მომყიდეს და შევეშვი. ზოგი არ მალავს და ამბობს კიდეც, რომ `ზედმეტ წონაზე~ მუშაობს. ძნელად წარმოსადგენია, ასეთი რამ სხვა ქვეყნებში ხდებოდეს, - ამბობს ირმა გამყრელიძე, თბილისელი დიასახლისი.

 

რეზონანსი

 



სასტუმრო „ლეოგრანდში“ ხანძრის შედეგად დაღუპულების ახლობლები ახალ დეტალებზე საუბრობენ

person access_time2017-11-25 13:08:09
ბათუმში სასტუმრო „ლეოგრანდში“ მომხდარი უბედური შემთხვევის შესახებ ახალი დეტალები გახდა ცნობილი. როგორც „ინტერპრესნიუსს“ დაღუპულთა ახლობლებმა განუცხადეს, 11 დაღუპულიდან 8 ლიფტში იპოვეს, 1 - აუზში, 2 კი სასტუმროს სავარჯიშო...

„თუ დადასტურდა, რომ სახანძრო ნორმები დარღვეული იყო, პასუხს აგებენ ისინიც, ვინც სასტუმროს ექსპლუატაციის ნებართვა გასცა“

person access_time2017-11-25 02:04:47
„თუ დადასტურდა, რომ სახანძრო ნორმები დარღვეული იყო, პასუხს აგებენ ისინიც, ვინც სასტუმროს ექსპლუატაციის ნებართვა გასცა“, — ამის შესახებ ტელეკომპანია „რუსთავი 2“-თან საუბრისას საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრმა გიორგი გახარიამ განაცხადა.  მინისტრის განცხადებით,  სასტუმრო „ლეო გრანდში“  ხანძრის შედეგად 11 ადამიანია გარდაცვლილი. 15 ადამიანი გადაყვანილია კლინიკებში, მაგრამ მათი მდგომარეობა მძიმე არ არის. „ხანძრის...

„ლეო გრანდი“ - 40 მილიონ დოლარად აშენებული 5-ვარსკვლავიანი სასტუმრო

person access_time2017-11-25 01:13:10
სასტუმრო „ლეო გრანდი”, სადაც 24 ნოემბერს ძლიერი ხანძარი გაჩნდა, 2015 წლის 7 ივნისს გაიხსნა. სასტუმრო 5-ვარსკვლავიანია და მისი მშენებლობისთვის 40 მლნ. დოლარის ინვესტიცია განხორციელდა. პროექტის ინვესტორი  იყო თურქული კომპანია ”მერსინ ტურიზმი”. სასტუმროში განთავსებულია 180 ნომერი, საპრეზიდენტო აპარტამენტები, საკონფერენციო დარბაზები, რესტორანი, კლუბი და სპა ცენტრი. სასტუმროში 700-მდე ადამიანი დასაქმდა.  ”ეს უკვე მეორე ხუთვარსკვლავიანი...

შსს - სასტუმრო „ლეო გრანდში" გაჩენილი ხანძრის შედეგად, წინასწარი ინფორმაციით, გარდაცვლილია 12 ადამიანი

person access_time2017-11-25 00:26:22
ბათუმში, სასტუმრო „ლეო გრანდში" გაჩენილი ხანძრის შედეგად, წინასწარი ინფორმაციით, გარდაცვლილია 12 ადამიანი, - აღნიშნულ ინფორმაციას შინაგან საქმეთა სამინისტრო ავრცელებს. „ამ ეტაპზე მიმდინარეობს მათი იდენტიფიცირება. მაშველებმა და პოლიციელებმა სასტუმროს შენობიდან ასზე მეტი ადამიანის ევაკუაცია მოახდინეს. მათ შორის არიან როგორც სტუმრები, ასევე სასტუმროს თანამშრომლები. სხვადასხვა სირთულის ინტოქსიკაციის გამო, სასტუმროში მყოფი ადამიანები გადაყვანილები არიან ბათუმის...

FAO: 2015-2016 წლებში, პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში სავაჭრო გეოგრაფია შეიცვალა

person access_time2017-11-24 19:30:12
გაეროს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაციამ (FAO) 12 პოსტსაბჭოთა ქვეყანაში აგროსასურსათო იმპორტ-ექსპორტის დინამიკა გაანალიზა და 2015-16 წლებში ვაჭრობის შეფერხებას და სურსათზე ფასების ზრდაზე განაცხადა. კვლევის მიხედვით, რეგიონის ყველა ქვეყანაში ეკონომიკური ზრდის ტემპების შემცირების თანმდევი პროცესია ეროვნული ვალუტების დევალვაცია აშშ დოლარისა და ევროს მიმართ. გამომდინარე იქედან, რომ ამ ქვეყნების სასურსათო მოხმარებაში იმპორტის წილი მაღალია, შიდა ბაზრებზე სურსათის...


მსგავსი სიახლეები