„საზოგადოება უფრო მზად იყო ტექდათვალიერების რეფორმისთვის, ვიდრე ხელისუფლება“

access_time2017-11-15 09:40:36

„აღმოჩნდა, რომ საზოგადოება ბევრად უფრო ორგანიზებულია და ბევრად უფრო მზად იყო ამ რეფორმას შეხვედროდა, ვიდრე ხელისუფლება“-ასე ეხმაურება  „ჰაბ ჯორჯიას“ ხელმძღვანელი ვასილ ურუშაძე ”„საგზაო მოძრაობის შესახებ” კანონის გარდამავალი დებულებებიდან იმ მუხლის ამოღებას, რომლითაც საქართველოს ტერიტორიაზე ექსპლუატაციაში არსებული და რეგისტრირებული ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალება ახალი წლიდან სავალდებულო ტექდათვალიერებას ექვემდებარება.


მისი შეფასებით, დღეს ხელისუფლებამ კიდევ ერთი კრახი განიცადა. „კიდევ ერთხელ გამოჩნდა, რომ ხელისუფლებას ამ პოლიტიკით არ აქვს ელემენტარული უნარი, ასეთი მასშტაბის რეფორმები გაატაროს“,-აცხადებს ურუშაძე.


მისი განმარტებით, ბატონი გიორგი გახარიას ეკონომიკის მინისტრობის დროს გაკეთებული განცხადება, რომ 2018 წლის 1-ლი იანვრიდან ძალაში შევიდოდა სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირება, იყო ტყუილი. ურუშაძე აცხადებს, რომ ქვეყანაში ამ მხრივ არანაირი სამუშაოები ჩატარებული არ არის.


მისი განცხადებით, ეს იყო უბრალოდ პოპულისტური განცხადება, რომელიც არჩევნებს უკავშირდებოდა. „როგორც კვლევებით დასტურდება, განსაკუთრებით თბილისში, საზოგადოებისთვის ყველაზე მნიშვნელოვან პრობლემას ჰაერის დაფინძურება წარმოადგენს. საზოგადოებაში არსებობს აზრი, რომ ჰაერის დაბინძურების პრობლემას ავტომობილების სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერება მოაგვარებს. შესაბამისად, ეს იყო პიარზე გათვლილი განცხადება და ამის უკან არაფერი არ იდგა“,-აცხადებს ურუშაძე.


მისი თქმით, ამ რეფორმის დაწყებას და წარმატებით განხორციელებას ძალიან დიდი შრომა სჭირდება - საზოგადოების ინფორმირებულობა, სისტემური მოწყობა, მენეჯმენტი, საკანონმდებლო მხარე, ინფრასტრუქტურის მოწყობა.



„ძალიან ბევრი დეტალია, რომელიც საფუძვლიანად არის შესასწავლი. ჩვენი გათვლებით, მოსამზადებელ პერიოდს დაახლოებით 2 წელი სჭირდება. დღეს რომ ვიტყვით, უკვე უნდა გვქონდეს კონკრეტული გეგმა, ორი წლის განმავლობაში რას ვაკეთებთ. ამ რეფორმას უნდა ჰყავდეს კონკრეტული პასუხისმგებელი პირი-მენეჯერი, რომელსაც სამოქმედო გეგმა გაწერილი ექნება“,-აცხადებს ურუშაძე.


შეგახსენებთ, „საგზაო მოძრაობის შესახებ“ კანონიდან იმ ნორმის ამოღება ხდება, რომლის მიხედვით, გზისთვის ვარგისიანობაზე ტესტირებას 2018 წლიდან საქართველოს ტერიტორიაზე ექსპლუატაციაში არსებული და საქართველოში რეგისტრირებული ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალება უნდა დაექვემდებაროს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ დაანონსებული რეფორმა სრულად 2018 წლიდან არ ამოქმედდება და გადავადდება. თუმცა ამას გადავადებას არ უწოდებს ეკონომიკის სამინისტროს ტრანსპორტისა და ლოჯისტიკის განვითარების პოლიტიკის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი ქეთევან სალუქვაძე, ის „კომერსანტთან„ საუბრისას აცხადებს, რომ მხოლოდ ვადები დაკორექტირდა. 


კითხვაზე, რატომ ვერ გათვალა მთავრობამ რეფორმის დაანონსების დროს ის, რომ ფიზიკურად შეუძლებელი იქნებოდა ყველა დარეგისტრირებული ავტოსატრანსპორტო საშუალებისთვის პერიოდული ინსპექტირების ერთდროულად გავლა, სალუქვაძე განმარტავს, რომ ეს ცვლილება შეტანილ იქნა დაახლოებით 1 წლის წინ. გარდა ამისა, მაშინ ცნობილი არ იყო ტესტირების რამდენი ცენტრი შეიძლებოდა ქვეყანაში ყოფილიყო. „ახლა განხორციელებული კონსულტაციის საფუძველზე დღეს 26 ტესტირების ობიექტია, ორჯერ ამდენიც რომ იყოს, შეუძლებელია მოხდეს ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალების ერთდროულად მოცვა. დაკორექტირებაც ამიტომ მოხდა“, - აცხადებს სალუქვაძე.


ავტორი: სოფო ქსოვრელი 




ავიაკომპანია „ჯორჯიან ეარვეისი“ 25 მარტიდან 10 ახალი მიმართულებით იფრენს

person access_time2018-02-19 13:52:29
ავიაკომპანია  „ჯორჯიან ეარვეისი“  2018 წლის 25 მარტიდან ახალ რეისებს იწყებს. როგორც ავიაკომპანიაში აცხადებენ, თბილისიდან პირდაპირი რეისები შესრულდება პარიზის, ბარსელონას, ბოლონიას, ბერლინის, კიოლნის, ყაზანის, ათენის, სალონიკის, ბრატისლავას და ხარკოვის მიმართულებებით. ასევე 2018 წელს განახლდება „ჯორჯიან ეარვეისის“  ავიაპარკი და მას შეემატება Embraer 190-ის და Boeing 737-800-ის ტიპის თვითმფრინავები.   ამ ეტაპზე ავიაკომპანია რეისებს...

რა თანხა დაგჭირდებათ საქართველოში 4-სულიანი ოჯახის სარჩენად

person access_time2018-02-19 16:31:48
2018 წლის იანვრის მონაცემების მიხედვით, საშუალო მომხმარებლის საარსებო მინიმუმი საქართველოში - 155 ლარი, ოთხსულიანი ოჯახის საარსებო მინიმუმი კი - 309.9 ლარია.  „ბიზნესპრესნიუსი“ დაინტერესდა, თუ როგორია თვეში ერთი ადამიანის ხარჯი და შემოსავალი საშუალოდ, მინიმუმ რა ოდენობის თანხაა საჭირო ოთხსულიანი ოჯახის სარჩენად და არის თუ არა ამისთვის 309.9 ლარი საკმარისი. ოფიციალური მონაცემებით, საქართველოში საშუალო თვიური ხარჯები ერთ სულ მოსახლეზე ყოველწლიურად...

„ბეკო“ საფეხბურთო კლუბ „ბარსელონასთან“ სასპონსორო შეთანხმებას აგრძელებს და აფართოებს

person access_time2018-02-19 12:11:06
ბარსელონა, 15 თებერვალი, 2018. ევროპაში საყოფაცხოვრებო ტექნიკის წამყვანმა ბრენდმა „ბეკომ“ დღეს გამოაცხადა საფეხბურთო კლუბ „ბარსელონას“ სპონსორობის გაგრძელების შესახებ, რაც მომდევნო სამი სპორტული სეზონის განმავლობაში რამდენიმე საინტერესო ერთობლივ ინიციატივაში გამოიხატება. ახალი შეთანხმება, რომლის შესახებ საფეხბურთო კლუბ „ბარსელონას“ სტადიონ „კამპ ნოუზე“ მდებარე „Auditori 1899“-ში გამართულ პრესკონფერენციაზე გახდა ცნობილი, ანიჭებს „ბეკოს“ მთავარი პარტნიორისა და საფეხბურთო...

მშენებლობაზე პირველივე დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში, ჯარიმა 30 ათასი ლარი იქნება

person access_time2018-02-19 13:38:26
„მივესალმებით მშენებლობის მაღალ ტემპს, თუმცა, რა თქმა უნდა, ეს არ უნდა ხდებოდეს ადამიანის მსხვერპლისა და სხვა პრობლემების, მათ შორის, ურბანული დამახინჯების ხარჯზე,- ამის შესახებ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარე ირაკლი კობახიძემ დღეს, თბილისის მერთან, კახა კალაძესთან შეხვედრის შემდეგ განაცხადა.   შეხვედრაზე სამშენებლო სფეროში შრომის უსაფრთხოებისა და ამასთან დაკავშირებით, პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის კოდექსში შესატანი ცვლილებების შესახებ იმსჯელეს....

„აფბა“: „საგზაო დეპარტამენტი „სინოჰიდროს“ თაობაზე დასკვნას არ ასაჯაროვებს“

person access_time2018-02-19 12:40:07
ჩინურ „სინოჰიდროსთან“  დაკავშირებით, „ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაცია“  განცხადებას აქვეყნებს, რომელსაც „კომერსანტი“  უცვლელად გთავაზობთ:  „ჩინური „სინოჰიდროს“  დარღვევებზე და გზების უხარისხო მშენებლობაზე საგზაო დეპარტამენტის თავმჯდომარე გიორგი სეთურიძე საზოგადოებას ამა წლის 29 იანვარს შეპირდა, რომ სინოჰიდროს საქმიანობის თაობაზე დასკვნას 1 კვირაში გამოაქვყნებდა. თუმცა, უკვე...


მსგავსი სიახლეები