„ტვირთბრუნვა კიდევ უფრო შემცირდება“ - ვასო ურუშაძე ხელისუფლებას სატრანსპორტო პოლიტიკის შემუშავებას ურჩევს

access_time2018-01-12 09:40:28

საქართველოს დერეფანში ტვირთბრუნვა კვლავ შემცირებულია. 2017 წლის 11 თვეში სატრანსპორტო დარგებმა ჯამში 37,4 მლნ ტონა ტვირთი გადაზიდეს, რაც 0,9 მლნ ტონით ნაკლებია 2016 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე. საზღვაო ნავსადგურებმა და საზღვაო ტერმინალებმა საანგარიშო პერიოდში ჯამში 14,9 მლნ ტონა ტვირთი გადაამუშავეს, რაც წინა წლის ანალოგიურ პერიოდზე 1,2 მლნ ტონით ნაკლებია.


სატრანპორტო პოლიტიკის ხარვეზებზე სფეროს წამრომადგნლები ხშირად საუბრობენ და აღნიშნავენ, რომ სახელმწიფო უნდა გააქტიურდეს, რათა სფერო მეტად ეფექტური გახდეს. ამასთან, სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრი ინიციატივით გამოდის, რომ საკითხი საკანონმდებლო დონეზე დარეგულირდეს. მათი განცხადებით, კარგი იქნება, თუ „ტრანზიტის ხელშეწყობის კანონი“ შემუშავდება, რათა პრობლემების აღმოფხვრა მოხდეს.


პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკის პოლიტიკის კომიტეტის თავმჯდომარე რომან კაკულია კი „კომერსანტთან“ საუბრისას განმარტავს, რომ ტრანზიტის ხელშეწყობის კანონის მიღებამდე სპეციალური კვლევა ჩატარდება.


როგორც ტრანსპორტის საკითხებზე მომუშავე პლატფორმა HUB Georgia-ს აღმასრულებელი დირექტორი ვასო ურუშაძე „კომერსანტთან“ საუბრისას აცხადებს, ტვირთების შემცირების ტენდენცია მომავალშიც გაგრძელდება.


„თუ მდგომარეობა და ხელისუფლების დამოკიდებულება არ შეიცვალა, საბოლოო ჯამში, გაკოტრებულ რკინიგზას და ისეთ პრობლემებს მივიღებთ, რაც ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებას დიდი რისკის ქვეშ დააყენებს. ტვირთბრუნვა კიდევ უფრო შემცირდება. ძლიერი სატრანსპორტო სფერო შექმნის ძლიერ სოფლის მეურნეობას, ძლიერ ეკონომიკას, ჯანდაცვის სექტორს, სავაჭრო და ინდუსტრიულ ჰაბს. ეს არის საერთაშორისო პრაქტიკა“, - აცხადებს ურუშაძე.



მისი თქმით, მთავარი პრობლემა ის არის, რომ სახელმწიფოს ხედვა არ აქვს, სიტუაცია როგორ გამოსწორდეს.


„ხუთი წელია ტვირთბრუნვის შემცირებამ შეუქცევადი ხასიათი მიიღო, რადგანაც ქვეყანას დიდი პრობლემები აქვს, როგორც შიდა პოლიტიკის დონეზე, ასევე საერთაშორისო ურთიერთობების მხრივაც. სახელმწიფოს არ აქვს ხედვა, როგორ უნდა განვითარდეს სატრანსპორტო სისტემა და რეგიონულ სატრანსპორტო ლოჯისტიკურ  ჰაბად ჩამოყალიბდეს. პრობლემის მოგვარება შეუძლებელია იმ დამოკიდებულებით, რომელიც სახელმწიფოს დღეს დარგის მიმართ გააჩნია“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.


მისივე თქმით, მას შემდეგ, რაც სამინისტროების ოპტიმიზაცია მოხდა, ეს სატრანსპორტო სფეროსთვის უარყოფითი შედეგების მომტანი იქნება.


 „გვქონდა შეხვედრა პარლამენტში, დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკის პოლიტიკის კომიტეტის წევრებთან. ჩვენს ორგანიზაციას პრეზენტაციაც ჰქონდა. შევთავაზეთ, რომ პირველ ეტაპზე პრობლემა გადაიჭრას პოლიტიკური გადაწყვეტილებების შეცვლით, სხვა სამინისტროების ოპტიმიზაციით. ეკონომიკის სამინისტრო პასუხს აგებს ტრანსპორტის პოლიტიკაზე. იქ არის ტრანსპორტისა და ლოჯისტიკის დეპარტამენტი. თუმცა მას შემდეგ, რაც ენერგეტიკის სამინისტრო შეუერთდა, დეპარტამენტების და სააგენტოების ნაწილი გაიზარდა. ვფიქრობ, რომ ამით სამინისტრო არაეფექტური გახდა და ტრანსპორტის პოლიტიკა ადრე თუ მეათეხარისხოვანი იყო, ახლა პრიორიტეტებს  მიღმა დარჩება“, - აცხადებს ურუშაძე.


მისივე თქმით, კარგი იქნება, თუ ინფრასტრუქტურის სამინისტროს სატრანსპორტო უწყებები შეუერთდება და ერთ სამინისტროდ ჩამოყალიბდება: „ინფრასტრუქტურის სამინისტრო იმდენად დატვირთული არ არის, როგორც ეკონომიკის სამინისტრო. ბევრი მნიშვნელოვანი დეპარტამენტია, რომელიც ტრანსპორტთან არის დაკავშირებული. მარტივად შესაძლებელია, მოხდეს ოპტიმიზაცია და ეკონომიკის სამინისტროდან სატრანსპორტის უწყებები ინფრასტრუქტურაში გადავიდეს“, - აღნიშნავს ვასო ურუშაძე.


რაც შეეხება საკანონმდებლო ინიციატივას, მისი თქმით, მსგავსი კანონის მიღება აუცილებელია, თუმცა უფრო მნიშვნელოვანი მისი აღსრულება იქნება: „ასეთი კანონი არაერთ ქვეყანაში არსებობს, მაგრამ თუ მას აღმასრულებელი ორგანო არ ეყოლება, კანონი კანონად დარჩება. პასუხისმგებელი უწყება საჭიროა, რომელიც ყველა ნორმის შესრულებას გააკონტროლებს“, - აცხადებს ურუშაძე.


ავტორი: თეონა კენჭიაშვილი




„კომერსანტის“ შეკითხვა საქართველოს პარლამენტის წევრებს!

person access_time2018-01-18 19:00:52
მედიაჰოლდინგი „კომერსანტი“ საკანონმდებლო ორგანოს წარმომადგენლებს შეკითხვით მიმართავს. ხელისუფლებაში მეორე ვადით მოსული მმართველი პარტიის მთავარი ლოზუნგი „კეთილდღეობა და სწრაფი განვითარებაა“. ამ ფონზე კი გადახდისუუნარო მოსახლეობის რიცხვი წლიდან წლამდე მატულობს. საქართველოს მოსახლეობის 6,3% გადახდისუუნაროა. აღსრულების ეროვნული ბიუროს მონაცემებით, ბაზაში ჩანაწერების რაოდენობამ უკვე 234 ათასს გადააჭარბა, რაც თითქმის 4,7...

„ვაქცინები, რომლებიც დღეს არის საქართველოში არის მაღალხარისხიანი“ - დავით სერგეენკო ვაქცინაციაზე დამატებით განმარტებებს აკეთებს

person access_time2018-01-18 18:30:48
ჯანდაცვის მინისტრი დავით სერგეენკო ვაქცინაციასთან დაკავშირებით დამატებით განმარტებებს აკეთებს. როგორც მინისტრმა სპეციალურ პრესკონფერენციაზე განაცხადა, გავრცელებული ინფორმაცია, რომ იმუნიზაციის პროგრამით, სავარაუდოდ, ჯანმრთელობისთვის საფრთხისშემცველი 29 ათასი ვაქცინა გაიხარჯა, სიმართლეს არ შეესაბამება. „გავრცელებული ინფორმაცია არ შეესაბამება სიმართლეს. სიმართლეს არ შეესაბამება არცერთი პუნქტი. პირველი, რომ ეს პრობლემა ვრცელდებოდა მთლიანად იმუნიზაციის...

მსესხებლის გარდაცვალების შემთხვევაში შესაძლოა, მისი სამართალმემკვიდრე მოიძებნოს

person access_time2018-01-18 17:24:15
იმ შემთხვევაში, თუ სესხის ამღები პირი გარდაიცვალა, სესხის ამომღებ კომპანიას ამ სესხის მოთხოვნის უფლება აქვს, – განაცხადა პრობლემური აქტივების ბიუროს დირექტორმა, ლაშა ნოზაძემ პირველი არხის გადაცემაში „აქტუალური თემა მაკა ცინცაძესთან ერთად“. „ასეთ შემთხვევაში შესაძლოა, გარდაცვლილი პირის სამართალმემკვიდრე მოიძებნოს, რაც სამართალდარღვევა არ არის“, – განაცხადა ლაშა ნოზაძემ. მისივე თქმით, თუ ონლაინსესხების კომპანია კონკრეტული მომხმარებლის წინააღმდეგ...

CNNMoney: 2018 მსოფლიოსთვის უარესი იქნება

person access_time2018-01-18 20:00:41
მსოფლიო ეკონომიკურ ფორუმზე გამოკითხული ექსპერტების 90%-ზე მეტი აცხადებს, რომ 2018 წელს მსოფლიოს წამყვან ძალებს შორის პოლიტიკური და ეკონომიკური კონფრონტაცია კიდევ უფრო გამწვავდება. 80%-ის აზრით, მიმდინარე წელს გაზრდილია ომის შანსები. მთავარ პრობლემებს შორის ექსპერტები პოლიტიკურ დაძაბულობას, პროტექციონიზმს, გარემოს დაცვის მიმართულებით დეგრადაციასა და კიბერთავდასხმებს ასახელებენ. „საერთაშორისო ბაზრების მოცულობა იზრდება, ეკონომიკა ცუდ მდგომარეობაში არაა. თუმცა მოქალაქეები...

„მიწის ნაკვეთის ნაწილი პლიაჟის და ტბორის ტერიტორიაა“ - ქონების მართვის სააგენტო ფოთში საინვესტიციო პროექტის შეჩერების მიზეზებზე

person access_time2018-01-19 10:00:47
ფოთში მსხვილი საინვესტიციო პროექტი გაჩერების მიზეზებს ფოთის მერიის შემდეგ „კომერსანტთან“ სახელმწიფო ქონების ეროვნული სააგენტოც განმარტავს. საუბარია, შპს „არიკ დეველომენტის“ მიერ ფოთში 5 მაღალი კლასის სასტუმროს მშენებლობაზე. როგორც „კომერსანტს“ სააგენტოდან აცნობეს, აღნიშნული პროექტზე უარის თქმის რამდენიმე მიზეზი არსებობდა, მათ შორის, მთავარი ისაა, რომ ტერიტორია ლანდშაფტურ-სარეკრეაციო ზონაში მდებარეობს. როგორც სააგენტოში აცხადებენ, სახელმწიფო ქონების ეროვნული სააგენტო...


მსგავსი სიახლეები