„გარემოს დაცვის მიმართულების სოფლის მეურნეობაში გაერთიანება ბიზნესპროექტების განხორციელებაზე ნეგატიურად აისახება“

access_time2017-11-14 14:00:42

ეკონომისტ ბესო ნამჩავაძისთვის გაუგებარია, რა კრიტერიუმით შეირჩა საქართველოს რკინიგზის ხელმძღვანელი მამუკა ბახტაძე ფინანსთა მინისტრის თანამდებობაზე. „ეს კონკრეტული გადაწყვეტილება მისთვის ყველაზე მოულოდნელია“, - განუცხადა „კომერსანტს“ ბესო ნამჩავაძემ.


„ მამუკა ბახტაძე, როგორც პოლიტიკურად მოაზროვნე ეკონომისტი ცნობილი არ იყო. თავის კომპანიაში, კერძო ფინანსებით იყო დაკავებული. მეორე მხრივ, რკინიგზის ბოლო წლების საქმიანობას თუ შევხედავთ, ბევრი მაჩვენებელი, მათ შორის ტვირთბრუნვის მაჩვენებელი გაუარესებულია. ეს აჩენს შეკითხვებს, სად ჩანს ის წარმატებულობა, რის გამოც მას მინისტრის პოსტზე გადავიყვანთ? გაურკვეველია, რა კრიტერიუმით მოხდა მისი შერჩევა, რადგან პოლიტიკურ თანამდებობაზე ყოფნის გამოცდილებაც არ აქვს“, - აღნიშნავს ეკონომისტი.


რაც შეეხება ენერგეტიკისა და ეკონომიკის სამინისტროების შეწყმას, ნამჩავაძის თქმით, ეს დადებითი ფაქტია, რადგან ენერგეტიკის კომპონენტის ცალკე სამინისტროდ არსებობა ამ ეტაპზე საჭირო აღარ არის: „რაღაც ეტაპზე ენერგეტიკის სამინისტრო ცალკე იმიტომ არსებობდა, რომ ამის საჭიროება იდგა. ქვეყანას ენერგოპრობლემები ჰქონდა, მათ შორის 24 საათიანი ელექტრომომარაგების. ახლა ასე თუ ისე მსგავსი პრობლემები აღარ არსებობს. მას შემდეგ, რაც ენერგეტიკა ეკონომიკის სამინისტროს შეუერთდება, მაქსიმუმ 10 მილიონი დაიზოგება, მენეჯმენტის ნაწილში დიდი ეკონომია გაკეთდება“, - განაცხადა ნამჩავაძემ.


ბესო ნამჩავაძისთვის ასევე უცნაურია ის გადაწყვეტილება, რომ სოფლის მეურნეობისა და გარემოს დაცვის სამინისტროები ერთმანეთს შეერწყმება.



„ცოტა უცნაური გაერთიანებაა. მართალია, დასახელდა მაგალითები, რომ მაგალითად პორტუგალიაში და სხვა ქვეყნებში მსგავსი პრაქტიკა არსებობს, მაგრამ ვფიქრობ აქ განსხვავებული მიდგომა უნდა გვქონდეს. სოფლის მეურნეობის სამინისტრო გვჭირდება იმისთვის, რომ ბიზნესის დარგის ეფექტიანობა ამაღლდეს და სოფლის მეურნობაში არსებული რესურსი უკეთესად იქნას გამოყენებული. გარემოს დაცვის სამინისტრო კი პირიქით არის, აქ ეკონომიკურ ეფექტიანობაზე საუბარი არ არის. წმინდა ბიზნესური თვალსაზრისით რომ შევხედოთ, ეს დარგი შეიძლება წამგებიანი იყოს - გარემოს დაცვის მიმართულების სოფლის მეურნეობაში გაერთიანება ბიზნესპროექტების განხორციელებაზე ნეგატიურად აისახება. სრულიად გაუგებარია, ამ ორი სამინისტროს გაერთიანება რა ნიშნით მოხდა. სოფლის მეურნეობის სამინისტრო, როგორც ენერგეტიკის სამინისტრო, ეკონომიკის სამინისტროს რომ მიერთებოდა, ეს უფრო გასაგები იქნებოდა. გამოდის,რომ ერთმა მინისტრმა ერთ ნაწილში ბიზნესის განვითარებასა და ხელშეწყობაზე და მეორე მხრივ, გარემოს დაცვაზე უნდა იფიქროს“, - აღნიშნავს ნამჩავაძე.


რაც შეეხება ზოგადად საკადრო ცვლილებებს, ეკონომისტი დადებითად აფასებს იმ მიმართულებით, რომ სამინისტროების რაოდენობა და ხარჯების ოპტიმიზაცია მოხდება.


„საერთო ჯამში ცვლილებებს დადებითად შევაფასებ, რადგან ოპტიმიზაცია მოხდება ოთხი სამინისტროს ხარჯზე, აქამდე თუ 18 სამინისტრო გვქონდა, ახლა უკვე 13 გვექნება. სამინისტროების არა გაუქმება, არამედ სხვა სამინისტროებთან შერწყმა მოხდა. მოლოდინი არის, რომ ამ ცვლილებების შედეგად, ხარჯები შემცირდება თუნდაც იმ ნაწილში, რომ ცალკე  შენობა, ადმინისტრაციული ხარჯები, საწვავის ხარჯები, ბუღალტერია, მომარაგება და სამეურნეო ხარჯები გამოთავისუფლდება. ასევე, მთავრობის მუშაობის ეფექტურობა ამაღლდება. თავიდან რთული იქნება გაერთიანების პროცესი, უფლება-მოვალეობების გადანაწილება, გამსხვილება. სამართავად გართულებდება, თუმცა ამ მიმართულებით წასვლა სჯობდა. არის ბევრი ევროპული ქვეყანა, სადაც მაქსიმუმ 12 სამინისტროა“, - აცხადებს ნამჩავაძე.


შეგახსენებთ, მთავრობაში მნიშვნელოვანი საკადრო ცვლილებები განხორციელდა. როგორც პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა განაცხადა, ხარჯების ოპტიმიზაციის, ბიუროკრატიის შემცირებისა და სახელმწიფო მართვის ეფექტურობის გაზრდის მიზნით 18 სამინისტროდან 13 სამინისტრო დარჩება. კერძოდ, ცვლილებები შეეხო ეკონომიკისა და ენერგეტიკის სამინისტროებს, რომლებიც გაერთიანდება და მათ დიმიტრი ქუმსიშვილი უხელმძღვანელებს; ფინანსთა მინისტრი მამუკა ბახტაძე იქნება; გარემოს დაცვის სამინისტროს სოფლის მეურნეობის სამინისტრო შეურთდება და გაერთიანებულ უწყებას ლევან დავითაშვილი უხელმძღვანელებს.


ავტორი: თეონა კენჭიაშვილი

 




ავიაკომპანია „ჯორჯიან ეარვეისი“ 25 მარტიდან 10 ახალი მიმართულებით იფრენს

person access_time2018-02-19 13:52:29
ავიაკომპანია  „ჯორჯიან ეარვეისი“  2018 წლის 25 მარტიდან ახალ რეისებს იწყებს. როგორც ავიაკომპანიაში აცხადებენ, თბილისიდან პირდაპირი რეისები შესრულდება პარიზის, ბარსელონას, ბოლონიას, ბერლინის, კიოლნის, ყაზანის, ათენის, სალონიკის, ბრატისლავას და ხარკოვის მიმართულებებით. ასევე 2018 წელს განახლდება „ჯორჯიან ეარვეისის“  ავიაპარკი და მას შეემატება Embraer 190-ის და Boeing 737-800-ის ტიპის თვითმფრინავები.   ამ ეტაპზე ავიაკომპანია რეისებს...

რა თანხა დაგჭირდებათ საქართველოში 4-სულიანი ოჯახის სარჩენად

person access_time2018-02-19 16:31:48
2018 წლის იანვრის მონაცემების მიხედვით, საშუალო მომხმარებლის საარსებო მინიმუმი საქართველოში - 155 ლარი, ოთხსულიანი ოჯახის საარსებო მინიმუმი კი - 309.9 ლარია.  „ბიზნესპრესნიუსი“ დაინტერესდა, თუ როგორია თვეში ერთი ადამიანის ხარჯი და შემოსავალი საშუალოდ, მინიმუმ რა ოდენობის თანხაა საჭირო ოთხსულიანი ოჯახის სარჩენად და არის თუ არა ამისთვის 309.9 ლარი საკმარისი. ოფიციალური მონაცემებით, საქართველოში საშუალო თვიური ხარჯები ერთ სულ მოსახლეზე ყოველწლიურად...

„ბეკო“ საფეხბურთო კლუბ „ბარსელონასთან“ სასპონსორო შეთანხმებას აგრძელებს და აფართოებს

person access_time2018-02-19 12:11:06
ბარსელონა, 15 თებერვალი, 2018. ევროპაში საყოფაცხოვრებო ტექნიკის წამყვანმა ბრენდმა „ბეკომ“ დღეს გამოაცხადა საფეხბურთო კლუბ „ბარსელონას“ სპონსორობის გაგრძელების შესახებ, რაც მომდევნო სამი სპორტული სეზონის განმავლობაში რამდენიმე საინტერესო ერთობლივ ინიციატივაში გამოიხატება. ახალი შეთანხმება, რომლის შესახებ საფეხბურთო კლუბ „ბარსელონას“ სტადიონ „კამპ ნოუზე“ მდებარე „Auditori 1899“-ში გამართულ პრესკონფერენციაზე გახდა ცნობილი, ანიჭებს „ბეკოს“ მთავარი პარტნიორისა და საფეხბურთო...

მშენებლობაზე პირველივე დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში, ჯარიმა 30 ათასი ლარი იქნება

person access_time2018-02-19 13:38:26
„მივესალმებით მშენებლობის მაღალ ტემპს, თუმცა, რა თქმა უნდა, ეს არ უნდა ხდებოდეს ადამიანის მსხვერპლისა და სხვა პრობლემების, მათ შორის, ურბანული დამახინჯების ხარჯზე,- ამის შესახებ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარე ირაკლი კობახიძემ დღეს, თბილისის მერთან, კახა კალაძესთან შეხვედრის შემდეგ განაცხადა.   შეხვედრაზე სამშენებლო სფეროში შრომის უსაფრთხოებისა და ამასთან დაკავშირებით, პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის კოდექსში შესატანი ცვლილებების შესახებ იმსჯელეს....

„აფბა“: „საგზაო დეპარტამენტი „სინოჰიდროს“ თაობაზე დასკვნას არ ასაჯაროვებს“

person access_time2018-02-19 12:40:07
ჩინურ „სინოჰიდროსთან“  დაკავშირებით, „ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაცია“  განცხადებას აქვეყნებს, რომელსაც „კომერსანტი“  უცვლელად გთავაზობთ:  „ჩინური „სინოჰიდროს“  დარღვევებზე და გზების უხარისხო მშენებლობაზე საგზაო დეპარტამენტის თავმჯდომარე გიორგი სეთურიძე საზოგადოებას ამა წლის 29 იანვარს შეპირდა, რომ სინოჰიდროს საქმიანობის თაობაზე დასკვნას 1 კვირაში გამოაქვყნებდა. თუმცა, უკვე...


მსგავსი სიახლეები