Starbucks-მა ხუთშაბათს განაცხადა, რომ დახურავს დაბალი ხარისხის ყავის მაღაზიებს, ძირითადად ჩრდილოეთ ამერიკაში, და დაახლოებით 900 სამუშაო ადგილს შეამცირებს აღმასრულებელი დირექტორის, ბრაიან ნიკოლის ხელმძღვანელობით რესტრუქტურიზაციის გეგმის ფარგლებში, რომელიც დაახლოებით 1 მილიარდი დოლარი დაჯდება.
კომპანია Niccol-ის სტრატეგიის ფარგლებში ახდენს აშშ-ში ოპერაციების რეორგანიზაციას, რათა აღადგინოს ტრადიციული ყავის სახლების ატმოსფერო მაღაზიებში ლოდინის დროის შემცირებით, გაყიდვების აღსადგენად და ამავდროულად, მენეჯმენტის ფენებიც შეამციროს.
„მიმოხილვის დროს ჩვენ გამოვავლინეთ ყავის სახლები, სადაც ვერ ვქმნით ფიზიკურ გარემოს, რასაც ჩვენი მომხმარებლები და პარტნიორები ელიან, ან სადაც ვერ ვხედავთ ფინანსური მაჩვენებლების მიღწევის გზას და ეს ადგილები დაიხურება“, – თქვა ნიკოლმა თანამშრომლებისადმი გაგზავნილ წერილში.
Starbucks-მა განაცხადა, რომ სამუშაო ადგილების შემცირება მოხდება მის დამხმარე გუნდებში და დასძინა, რომ კომპანია ასევე დახურავს ბევრ ღია პოზიციას.
2024 წლის 29 სექტემბრის მონაცემებით, კომპანიაში აშშ-ში დაახლოებით 10,000 ადამიანი იყო დასაქმებული არა-ყავის სახლების პოზიციებზე.
„ეს არის უფრო მნიშვნელოვანი ქმედება, რომელიც, როგორც გვესმის, გავლენას მოახდენს პარტნიორებსა და მომხმარებლებზე“, – თქვა ნიკოლმა.
წერილში ნათქვამია, რომ კომპანიის მიერ მართული მაღაზიების საერთო რაოდენობა ჩრდილოეთ ამერიკაში 2025 ფისკალურ წელს დაახლოებით 1%-ით შემცირდება, რესტრუქტურიზაციის გეგმის ფარგლებში დახურვების, ასევე წელს გახსნილი მაღაზიების გათვალისწინებით.
Starbucks ცდილობს შეამციროს ხარჯები იმ დროს, როდესაც მის ძვირადღირებულ ლატეზე მოთხოვნა შეერთებულ შტატებში შემცირდა.
კომპანიამ აგვისტოში განაცხადა, რომ წელს ჩრდილოეთ ამერიკაში ყველა ხელფასიან თანამშრომელს მოკრძალებულ, 2%-იან ზრდას შესთავაზებს.
Starbucks ასევე ცდილობს გაყიდოს თავისი ჩინური ბიზნესის წილი, რომელიც გაზრდილ კონკურენციას და სუსტ მოთხოვნას ებრძვის.
კომპანიის აქციები წინასაბაზრო ვაჭრობაში უცვლელი დარჩა. წელს ისინი 7.7%-ით დაეცა.